tisdag, februari 22, 2005

rapport från vardagsrummet

sådär.

en kväll via ingvar kamprads lokala affär och vips - en ny stol och ett dataskåp.

dataskop, om man nu skulle stava det som så, med "o" kunde mycket väl vara en ytterst fin manick, från tiden före mig. jag får nöja mig med "å" och då betyder det ju att hemmet är ikeaifierat. så kan det gå.

//

var på helgen m t & s på konsert - tack för sällskapet.

drömde natten efter att t hade berättat för mig att hon nu är 2:dra månaden gravid - alltså det är inte helt säkert ännu. jag skriver det här, för om och ifall det skulle faktiskt vara som så att hon är det och jag drömt om det nu innan någon berättat om det för mig, så är det lite spooky.

drömtydning? vad månne det betyder att någon bekant berättar en glädjenyhet, för det tyckte t+s nog det var i min dröm.

enligt en sajt:


GRAVIDITET: Många, både yngre och äldre kvinnor, drömmer att de är gravida. Det kan vara längtan eftet ett barn som påverkar drömmerskan. Men ofta kan drömmen tolkas på annat sätt. Barnet symboliserar kontinuitete i livet och framtidens möjligheter, och kan då sägas vara ett "andligt barn", en längtan efter inre mognad. I den betydelsen är det för övrigt inte ovanligt att även män har graviditetsdrömmar.

så jag håller på att bli mogen?