lördag, januari 15, 2005

slutsålt...

var igår kväll med tove och snuf och kolla på 22-pistepirkko. slutsåld konsert med husky rescue som förband.

nå-joo...

vi kom till wanha ca 22.++ och kön var då ända till tre smeder. hur i hllvt tänkte vi, det är ju slutsålt, in med folket bara.

problemet var att docpoint dokumentärfilmsfestivalen använder wanha som officiell klubb. nice. och igår fick dom inte människorna ut. eller något. och vi som hade köpt biljetter kom inte in. dilemma.

jag frågade dörrvakten ifall han tror man hinner på öl och vänta att kön blir kortare och fick ett jakande svar så vi gick.

på öl.

kom tillbaka. kön svängde sig nu vid 3 smeder och gled tillbaka till dörren. alltså dubbelt längre. alltså mer öl.

efter en öl till, i ett rökfritt bord, var det enbart ca 50 mänskor mer ytterom. husky rescue hade spelat och 22-pp började sitt set. dörrvakterna hade någon officiell wanha-chefstyp att stå där och beklaga sig.

sakta släppte dom in oss, i etapper. vi såg 22pp, ca halv timme. inte så extra bra + man var ju lite sur och inåtvänd efter allt krångel vid dörren.

biljetterna kollade ingen, så man kunde ju bara ha slinkat in i slutskedet, med oss. jag har planerat några elaka mejl som jag tänker skicka till de ansvariga på wanha, återkommer med mer storyn om det senare.

//

kondis? trodde du har det?

jag sov lite under fem timmar inatt och gick på jobb till åtta. tänkte att min kollega tror jag är galen - ack och ve - icke nej nej.

hon hade inte sovit ett dugg på hela natten. efter nattklubb på jatkot och efter jatkot på efter-jatkot hem till henne. lite före åtta sade hon lugnt åt sina kompisar, bli ni här, jag går på jobb. hopp i spåran och på jobb.
de e kondis.