måndag, januari 31, 2005

XXX på latin

min ålder är nu närmare 40 än 20, passligt ung fortfarande alltså.

denna helg firade jag måttligt - lördag kväll på tavastia och kolla the thrills. de spelade en timme, ett tajt gig utan desto mer publikflirt. enligt reaktioner jag läst på olika diskussionsforum, tyckte vissa att de var alltför trogna cd´ns original, andra, såsom jag, tyckte de råkkade fett.

söndag - släkt på besök. inte så fasligt fullt hus, men en jäkelns god smörgåstårta som min blivande hustru hade slängt ihop redan på lördag eftermiddag. nice. fick gåvor, som sig bör. kan väl nämna några: en riktig penna, Parkers bläckpenna (eng. fountain pen). i silver, med svart på ändan. fin-fin. av cyster en sås-kokbok, jag är lite intresserad i matlagning och har nyligen märkt hur mycket såsen kan påverka maten. toppen.