måndag, oktober 11, 2004

idag, imorgon

skall i eftermiddag på intervju #3 till firman jag har skrivit om tidigare. denna gång träffar jag 3 människor, alla som på sätt eller annat blir mina förmän. eller i alla fall borde bli, såvitt allt går som det bör.

fortfarande har det varit samma budskap, jag borde övertyga dom, men det har ställt till problem i mitt huvud; menar dom att a) jag är för bra, för kompetent, eller b) dom brukar nu säga så till alla, för att få folk att komma med sitt bästa?

skillnaden framkommer då man funderar på hur man skall besvara frågan; ifall a) för bra - så går jag in med en alltför nedsättande ton mot jobbet och eventuellt även måste smutsa min erfarenhet. ifall b) dom säger alltid så och jag tänkt a) så är jag alltför blyg och kanske inte så bra som dom väntade sig. äääh. jag babblar och blandar. och fakn fak spekulerar helt för mycket.

tar min portfolio på axeln, slänger mig i deras ansikten och ifall dom inte vill ha det så.... så är jag väl fortfarande arbetslös imorgon..

(dom lovade ha ett beslut idag eftermiddag eller absolut senast imorgon på morgonen)