söndag, september 19, 2004

this just in

kollade lite min sida. anemiskt utan länkar till de blåggar jag ofta besöker. klart jag hade snuf där, men inte skrubu, navelfluff och nätkreatur. fel rättas. där är dom.

dessa andra blåggar har jag hittat via pinseri - finlands officiella blågglista, där även min blågg finns.

nå, då jag nu på söndagkväll gick runt de vanliga stigarna jag brukar ta på nätet hittade jag på skrubus sida en hänvisning till amazon.com´s nya sökmaskin a9. söker man chribbe är jag först precis som på google. skoj.

men men, kolla a9-länken en gång till >> till höger om de vanliga sökresultaten hittar man bilder som hör till ordet man sökte och där hittar vi niki lauda !! en liten text berättar att "Search results enhanced by Google" så jag drar mig till google och kollar vad bild-sök på chribbe säger där.

detta.

och jag som funderat och funderat, varför i hela världen har jag trafik på min sida från tyskland, schweiz och österrike - det beror på en niki lauda-bild jag länkade till för tusen och ett år sen (någon i början på året alltså).

googlar man mig, hittar man niki lauda!

googlar man honom, niki alltså, hittar man varken bland de vanliga resultaten eller bland bilderna något som hänvisar till mig.

rättvist? icke, varken mot mig eller stackars niki...