tisdag, oktober 05, 2004

några nekar andra funderar

en av de två jobben jag så ivrigt skrev om häromdagen meddelade idag att de valt en annan, en med mer erfarenhet. enligt killen jag pratade med var jag nog en av dem de tänkte sig för jobbet, men den andre blev vald pga bättre och mer passande bakgrund.

det andra jobbet ringde jag till idag. hos dem är jag nog fortfarande en av favoriterna, killen som funderar på att anställa mig funderade bara hur en med min bakgrund söker till det jobb de erbjuder, han ansåg mig lätt för kompetent. ho-ho. så han sade till mig, rakt; "du måste övertyga mig att du faktiskt vill ha jobbet". jaha, tänkte jag instinktivt, det räcker inte med att skicka en ansökan. vad han menade var att han inte vill att jag kommer in, jobbar ett halv år, tröttnar och sticker... hade nog inte tänkt det. men måste väl övertyga killen så fort jag igen snackar med honom. han lovade återkomma på torsdag.