söndag, september 19, 2004

do-nothing-helg

skönt.
en hel helg utan att göra något.
skönt.

fredag, slöa hemma och kolla tv. inget extra bra program, inget jag minns i alla fall.

sova länge på lördagmorgon, jossi märkte inte att vår kära hund först väckte mig, men jag skickade honom mot henne och hon gick på hans trick. hon gick ut med honom halv åtta-tiden, tillbaka i säng och sov till elva. långt morgonmål, mycket kaffe och hbl´s duell (som totalt sket sig för min del).

in till stan via seriemässan (träffa några bekanta, annars bara hett) och köpa en korg åt hunden, han börjar väl bli mogen nog att sova i "egen lya". via butik; vi handlade ingredienser för klassisk skolmat: köttbullar och mos för lördag och fiskpinnar och mos för söndag - NAM.

kvällen kolla på austin powers 2, bla bla bla...

söndag, sova passligt länge. njuta av tjocka hesari med sina kvasiliberala åsikter och lipposka infallsvinklar på världens gång. vi finnar är nog enastående hur hjärntvättade vi är. och dessutom inte av en tidning som ens är statsägd, den är ju privat!

eftermiddagen gick ut på att tvinna och kolla lägenheter. NEJ, vi tänkte inte just nu köpa, men det är ju skoj och veta vad vissa prisklassers lägenheter kostar. var i tölö, mejlans och roihuvuori (- mikä ei kuulu joukkoon...)

varför r-vuori? nå, J har övertalats av hennes föräldrar som bor i närheten att det är ett nice område, vilket jag efter dagens exkursion kan hålla med om. ++ bonus: prisnivån är passligare. en tvårummare vi kollade i tölö kostade mer än en 5-rummare där...

hur som helst. skönt, slött veckoslut.