fredag, april 14, 2006

icke sång - knöl!

nåja. svanarna, wendy & william som jag kallat dom, som låg i strömsviken (strömsinlahti) här för några veckor sen, kom denna vecka tillbaka. jonej, jag vet inte om det är samma, men denna vecka var det helt säkert knölsvanar. alltså de lite mer sällsynta svanarna och i mitt tycke vackrare. jag studerade dem i naturen (stod på en asvalterad gångväg) och sen gick jag hem till mitt nyförvärv, FÅGELBOKEN. bläddarade till svanarna och javisst. knöl.


spännnande med ny hobby, rekommenderar det till alla. alltså inte fågel-bångande utan ny hobby. prova på något som du absolut vet 0 (noll) om.

note: detta är redan andra 0-info hobbyn sen jag flyttade till iist-hell-sinki. först hip-hop (som lotta inte tål ...) och nu fåglar. id-kris?

4 Comments:

At 10:27 fm, Anonymous Anonym said...

Moget o börja fåglebonga mitt i rasande bird flu-tider...

 
At 7:01 em, Blogger chribbe said...

moget av ALLA att vara så jäkla hysteriska över en flunssa som dödat typ parhundra människor på två år ... nånej, men lite perspektiv fattas nog i hela fågel-flu-diskussionerna.

 
At 9:31 em, Anonymous Anonym said...

Perspektiv nimenomaan! Tänk på bobborna du kan få från typ någons händer då du hälsar... nam! Risken är nog def. större att få magafel & allvärldens flunssor då. Ska vi öppna diskussionen om fågelinfluenssa i vilt som man äter???

 
At 10:11 em, Blogger chribbe said...

vilt man äter... risken ligger väl främst hos jägaren som handskas med fågeln, om jag förstått det här rätt. samma som med de som "rengastaa" fåglar (lägger ring på?). alltså märker med en ring, ringmärker. hmm. lite trött efter min balkong-episod, hjärnan domnad. allt som är upphettat, asså vilt man äter, torde ju vara helt ok.

 

Skicka en kommentar

<< Home