fredag, mars 10, 2006

hur mycket står man ut med?

kollade halvt i misstag på eurovisions-uttagningens slut just på tv.

det blev klart att lordi kommer att representera finland i eurovision song contest. vad fnn kan man säga till det?

jag börjar på allvar fundera på att packa mitt pick-å-pack och flytta från detta tondöva land. inte vet jag nu om någon tomi metsäketo eller marita taavitsainen skulle ha varit bättre … eller jo, jag vet nog för fnn. voi prkle … som om tex vårt kära västra grannland inte skulle skratta åt oss från förut? os-silver. dom lyckades fixa fågel-flunssan före oss, typiskt av dom trend-pellena. och nu lägger vi själva till lordi utanpå allt detta. skamfull vår.

nåjo. jag röstade inte. men känner nog all rätt att klaga. vinner lordi så tappar jag hoppet för europa och börjar planera flytt till en annan världsdel. australien lär vara rätt varmt och behagligt så här års.