torsdag, januari 19, 2006

snart flytt

tölö börjar närma sig det skede att det bara är ett minne i huvudet och på några bilder. fnn det har nog varit skoj att bo såhär centralt.

samtidigt ser jag det som ett steg framåt igen i mitt helsingfors-skap att flytta till en ny stadsdel. staden blir större samtidigt som man tycker den minskar när man lär känna mer områden. för om man nu är helt ärlig, så är det här inte en såå stor stad.

några jobbdagar ännu å så semester … alltid bra att kunna använda sin semester till något nyttigt, trots att jag nog också lite håller med min bestmans kolumn från i somras då han skröt med bedriften att bara sitta på balkongen och röka, totalt utan mål eller förutfattade meningar om just den dagen. bara chilla, i ordets fulla betydelse.

vilket igen för oss in på hälsan och rökning. har varit totalt "vit" denna månad - ingen cigg, inga drycker, ingenting. det närmaste en drink var den gamla flaskan receptlagd hostmedicin som jag druckit på för att bota denna eländiga hosta …

åålrajjt.
nu å sova. fick ju ändå installerat firefoxen på maccen. viva!

2 Comments:

At 10:32 fm, Anonymous Anonym said...

Där ser man, genast du ger opp ciggen och bären så är det morfinet som gäller. Påminner om Aleister Crowleys rehabmetoder i Diary of a Drug Fiend, där han botade heroinberoende med amfetamin. Och vice versa. Eller som Dostojevski hade sagt - summan av lasterna är konstant.

 
At 10:33 fm, Anonymous Anonym said...

Och om jag skrev att du "gav opp bären" så var det kanske bärsen jag avsåg... Eller så int.

Har du gett opp bären?

 

Skicka en kommentar

<< Home