onsdag, januari 11, 2006

på safari

köpte asså en lägenhet förra helgen.

och före det en bärbar mac. nice. så jag är nu inloggad via maccen förstås.

dock även hemma sjuk som bara den. jobbade hela helgen på lägenheten; måla och spackla (inte i den ordningen förstås) och sprang till järnhandlarna och sånt. knega som bara den. fick lite hjälp av svär och egna parenteser, vilket nog sist och slutligen visat sig nyttigt. nu återstår ännu att tapetsera en vägg + lägga ca 30 kvadrat laminatgolv. eller först kanske köpa det?

wellwell. imorgon å fredag på jobb. täcks inte ligga hemma längre. idag har jag nog säkert slutligt botat min sjukdom. vill ut och träffa människor redan. såg scarface idag.

helg: jobba i lägenhet. dom som känner mig är välkomna att hälsa på, kanske någon som är bra på att tapetsera?

ps ännu om mac -- welho ger med anslutningen ett häfte om hur det hela fungerar: ca 30 sidor för pc och en halv för mac. rasism? icke. det är just så krångligt att ställa in en pc och just precis så lätt med en mac. jag lade ethernet-sladden i maccen, klickade på två tre ställen och BÄNG var jag ute på "information-super-highway". MAC everybody! försök förstå...

1 Comments:

At 9:21 fm, Anonymous Anonym said...

Mac liksom. I know EXAKTLY what you mean :)

 

Skicka en kommentar

<< Home