onsdag, april 05, 2006

birdwatch - chrib-land

köpte för några veckor sedan en fågelbok. dom sålde den som ett öppningserbjudande för en ny bokaffär i sanomahuset. man fick den för tio euro, trots att den "normalt" kostar över femtio. alltså ett riktigt kap.

nå, nu några veckor senare, kan jag rapportera att jag med absolut säkerhet har sett;
- koltrast
- talgoxe
- gräsand

och kanske en sångsvan, men är inte helt säker.

som man förstår av ovan, så kan jag inte fåglar. jag skyller på min biologi-lärare i högstadiet och gymnasiet, som trots att det var två skilda personer, dock gifta, helt klart var en och samma person, eller i alla fall hade dom bara en hjärna som styrde båda kropparna … tänkte, om jag är hurtig här något veckoslut i april, cykla till udden intill brändö och där klättra, för första gången i mitt liv upp i ett fågeltorn. med boken och en kikare. kolla fåglarna som kommer. måste först bara lite studera när man skall vara där.

annat? blev för första gången i mitt liv "headhuntad". en herreman ringde mig och sade att en bekant rekommenderat mig för ett jobb. spännande. skall inkommande måndag och diskutera vad det riktigt är frågan om. vem vet, kanske jag inte jobbar på rikstidningen så länge. och ifall någon kollega till mig läser detta, vänligen lägg INTE ut en länk till detta inlägg på vårt kontors anslagstavla. tack. vill någon veta mera, konfrontera mig personligen, även det ytterom mitt nuvarande kontor.