onsdag, mars 09, 2005

hassel

förra veckan då jag med ett öga bläddrade igenom en köp-å-sälj-annons i en tidning hittade jag den.

en skatt.

en hasselblad, 2 objektiv och en makro-bälgtillsats.

förmånligt.

mycket mycket mycket förmånligt. de facto endast en bråkdel av priset lokala återförsäljare säljer begagnade hasselblads för.

jag är glad.

i fredag får jag första bilderna, så lite att ropa hej före jag är över bron är denna post. men även om bilderna skulle vara skräp, är hasseln ett vacker tillägg i min samling på kameror. nu börjar jag närma mig 30 kameror i hyllan. största delen är ju nog skräp, men de flesta har jag kört en rulle igenom. några kameror har uppnått "ytterst användbar"-status, tex min canon G-III QL (eller poors mans leica). så om ni vill donera en kamera till samlingen - helst då en aningen äldre mekanisk modell så bomba mig m/mejl. tack.

att sånt.