onsdag, mars 09, 2005

hassel

förra veckan då jag med ett öga bläddrade igenom en köp-å-sälj-annons i en tidning hittade jag den.

en skatt.

en hasselblad, 2 objektiv och en makro-bälgtillsats.

förmånligt.

mycket mycket mycket förmånligt. de facto endast en bråkdel av priset lokala återförsäljare säljer begagnade hasselblads för.

jag är glad.

i fredag får jag första bilderna, så lite att ropa hej före jag är över bron är denna post. men även om bilderna skulle vara skräp, är hasseln ett vacker tillägg i min samling på kameror. nu börjar jag närma mig 30 kameror i hyllan. största delen är ju nog skräp, men de flesta har jag kört en rulle igenom. några kameror har uppnått "ytterst användbar"-status, tex min canon G-III QL (eller poors mans leica).

att sånt.

2 Comments:

At 12:56 em, Blogger Peter said...

Låter häftigt! Du ska absolut blogga några bilder, sedan när du framkallat. Hur gammal var kameran, förresten?

 
At 9:31 em, Blogger chribbe said...

enligt tyskarna på http://www.hoppla.ch/mittelformat/slr/hasselblad/ha1000f.html
så gjordes kameran mellan " Produktions- und Verkaufszeitraum 1952 bis 1957" alltså den har ålder.

men jag väntar tills imorgon för att se ifall den är mogen för pension eller ännu kunde tjäna några år till...

bilder hit? om jag hinner, scannar jag och postar. sådär, nu är det också lovat...

 

Skicka en kommentar

<< Home