onsdag, april 28, 2004

länk-kompis

igår var jag ut på en lätt länk. lätt främst för att jag nog lite kände av i benen söndagens 16,5 km
+ främst väl för att min sambo, johanna, gick på helgen och köpte löpskor. hon var med på första länken igår och måste ärligt säga att hon nog gjorde bra av sig. för en som, precis som jag tidigare, aldrig har sprungit och t.om. lite hatat det, drog hon lugnt iväg och höll en riktigt bra fart.

vi var ute i ca 30 minuter tillsammans (tog ensam ännu 20 minuter till, upp och ned för mechelingatan) och av dessa gick vi kanske 5 + 3 minuter, fem i början som uppvärming och tre minuter lite senare efter en längre uppförsbacke.

den andra gåturen var dessutom på mitt initiativ -- tänkte att det är bättre för henne att börja länka lite mer light. ifall man direkt får värk och elände i benen, tror jag att den nyfunna hobbyn tar snabbt slut.

den goda känslan efteråt är ju dels pga själva motionen, blodet snurrar i alla ådror med god fart och slaggprodukter i kroppen flyter ut med svetten. dels mår man bra helt enkelt pga den friska luften.

tänk själv efter -- hur mycket frisk luft får du i ditt kontor?