tisdag, april 20, 2004

våren var här

v-slutet -- jobb för min del (förutom fredag-kväll -> halva natt = en tränares 30-årsdag), men fan så bra väder. faktiskt skönt med lite vår igen. ivrig stack jag ut igår kväll (måndag alltså) på en länk. jossi kom med cykel, första gången jag haft sällskap på en länk.

jag sprang mot fölisön, förbi talludden och ut till själva ön. där på holmen kom plötsligt en bekant rödhårig dam emot. "tammefan!" tänkte jag, det var ju tarja H själv. hon var ute på stavgång, med säkerhetsvakten, som även han hurtigt gick med stavar.

sprang hem därifrån rätt så förvånad över hur nära folket våra beslutsfattare är här i norden...

idag var jag med cykel till jobb och tog långa rutten hem. ner runt brunnsparken, det blir ca 10 km tot från sörnäs till tölö då. fick lite varmt måste jag erkänna.