måndag, april 26, 2004

positionen sjunker

igår kväll då jag postade var min position i länsiväyläjuoksu ännu 851. idag då jag lite ego-boost-surfade har jag sjunkit till 855, då dom kollat resultat lite mer (min tid är dock fortfarande samma).

totalt sprang 1236 män & 527 kvinnor 16,5 km. placering 855 är alltså i männens klass. hos kvinnorna skulle jag ha placerat mig på position 142. en snabb i huvudräkning ger att jag var på position 1.000 av totalt 1.763 som sprang 16,5 km -- resten av de 2.400 deltagarna sprang eller gick den alternativa kortare sträckan 7 km. alltså lite sämre än medeltalet. inte för att det minskar min personliga ego-boost som jag fick av detta resultat -- ta i beaktande min obefintliga historia inom idrottens värld och detta kan nog räknas som ett riktigt bra resultat. det är ju faktiskt den första officiella tävlingen jag i hela mitt liv någonsin deltagit i.