torsdag, april 22, 2004

lugn länk

igår kväll, lite efter nio stack jag ut på en länk runt hietsus begravningsplats. inte så lång länk, men otroligt skönt väder. lite duggade det i början, men det gjorde luften behagligt sval och frisk så efter en km känndes som att springa med en respirator. toppen.

i söndag; länsiväylä-juoksu, 16,5 km runt laajalahti, bredviken (kartsida 51). räknar med att klara varvet på högst 2 timmar, men utgår ifrån att jag bör ta det lugnt.

har också börjat planera på att sen också springa helsinki city run, halvmaraton i medlet av maj. det skulle passa bra i min träning eftersom just det veckoslutet bör jag springa min sista långlänk. efter det skall jag lite börja lugna min träning för att spara energi till 42.195 meter i stockholm. tänker mig att city run skulle samtidigt tjäna som "road-2-stockholm"-fest #3 -- efteråt lite bastu kanske, åtminstone några öl.

alla tränare som kommer att vara med i stockholm skulle självklart delta så de också kan träna att vara åskådare och alla som inte har möjlighet att komma till stockholm skulle kunna ersätta den upplevelsen genom att se ett lite mindre lopp i helsingfors.

och medan jag minns: tips till dem som inte kommer till stockholm -- leta reda på en kompis som har sveriges TV4 -- de direktsänder stockholm marathon.