fredag, april 16, 2004

marathon -- f*kin trendy

hittade prexis nyss en story (igen) om hur "trendigt" marathon har blivit -- guardians juttu.

klart man kan konstatera att det är en boom på gång med marathon, i någon tidning vi får hit till jobbet har dom följt med kirkas träning (som också skall till stockholm), nyligen postade jag en juttu om att stockholm maran nådde anmäldas gränsen i förtid...

men, handen på hjärtat, vågar jag säga att jag inte springer pga att det skulle vara "trendy-wendy" -- erkänner dock att boomen/trenden gjort att man hör mer om marathon -löpning och -träning. tanken att varje "couch-potato" (som guardian kallar oss amatör-idrottare) kan klara av en marathon är väl attraktiv. och som någon också säger där i guardians juttu, jag tävlar inte mot någon annan än mig själv. jag har som mål att blott komma i mål. det är sist och slutligen idiotiskt att tävla på en sträcka över 40km...