tisdag, juni 15, 2004

fotbolls-em

funderade länge och noggrant innan jag började skriva om fotbolls-em. alla har en åsikt, den ena sämre än den förra. men efter gårdagens matcher...

danmark höll måttet mot italien, som i sin tur ju var förhandsfavoriter. italien är nog inte längre i mina ögon favoriter till något -- i min ranking är det fortfarande Zizous Frankrike som kommer att göra "det omöjliga" och hålla titeln.

Danmark igen, fy fan vad bra. flera chanser, vilket fick mig att tänka på finska landslaget i hockey; spelet glider som bara den, men målen kommer inte. hoppas dom får öppnat "maalihanat" mot bulgarien...

på kvällen kom dock årets succé; svärje! & henkke!

jävlar.

henkkes första mål, där han kom flygande som vilken stålman som helst är en av de finaste mål jag sett någonsin, en klassiker.



svärje går ännu långt. ett otränat öga som mitt skulle säga att henkke och zizou träffas ännu...

[sorry snuf, danmark kommer inte att klara det...]

2 Comments:

At 2:54 em, Anonymous Anonym said...

Naturligvis klarer Danmark det!

I näste match er Thomas "Mad Dag" Gravesen med.

(Ja, der er faktisk også ham på bildet her).

 
At 3:15 em, Blogger chribbe said...

söt pojke, men inte hjälpte det england heller att beck´s hade ny frisyr...

 

Skicka en kommentar

<< Home