måndag, juni 14, 2004

jobb-stuff eller who-cares

i början på maj, ifall jag minns rätt, köpte vi till firman adobes "creative suite"-paket, innehållande inDesign, illustrator, photoshop och golive + acrobat -- senaste versioner, jättefint.

nå, kvickt tänkte jag installera alla. men icke. fick indesign och golive installerat, resten ville inte hur jag än försökte. följde alla jäkla råd på adobes sidor.

tills i fredags. jag funderade på mängden start-up-program jag har och funderade hur de kom dit. nå, jag minndes att jag hade bookmarked en hjälp-sida hos adobe som bla rekommenderade att man stängde av alla start-ups och försökte installera cs då. jag kollade min bookmark och fak! jag hittade ett tips jag ej använt; starta windows i safe-mode (vikasietotila) och installer cs då.

det lyckades. så nu är jag glad photoshop cs användare. inte för att jag ännu sett de egentliga fördelarna med att upgradera...