torsdag, juni 03, 2004

strax i stockholm

en sista update från finland;

ikväll alltså med silja mot svärje och målet för detta projekt: stockholm.

imorgon blir det för min del in-check på vandrarhemmet, hämta löp-nummer och vila. grabbarna tänker säkert supa, men jag får väl heja på sidan, såsom jag räknar med att dom hejar på mig på lördag.

starten för marathon går klockan 1400 lokal tid, (1500 fin). jag har 6 timmar tid på mig, så senast klocan 2000 (2100 fin) borde jag ha gått i mål. mitt personliga mål, ifall denna flunssa lite lättar ännu innan lördag, är att löpa maran på 4,5 timmar. men jag tar ingen stress, springer så långt som det känns bra.

mitt startnummer är 6020 och jag startar i startgrupp grön. på svärjes tv4 kan man se marathonen live, inte kanske hela för allas del, men stora delar i alla fall. dom lär skall ha bra uppföljning, inte endast av täten utan också av oss normala löpare. ifall ni ha möjlighet sök upp en tv med svärjes tv4 på lördag eftermiddag och kolla lite stämmningar från stockholm.

på kvällen måste vi säkert ut på en öl med grabbarna, men vågar nog inte festa alltför mycket då ännu. marathon-festandet blir på söndag på retur-båten.

på måndag ämnar jag nästa gång uppdatera blåggen, med första resultat och berättelser från resan. jag tänker posta en längre rese-förklaring senare i veckan förhoppningsvis med bilder redan då. men mer om det sen, nu sticker jag till STOCKHOLM.

3 Comments:

At 10:19 fm, Anonymous Anonym said...

Lova att springa försiktig och långsamt! Okej!?
Lycka till :)

/tove

 
At 10:56 fm, Blogger chribbe said...

försiktigt och långsamt är mitt mellersta.... äh fan. springer så långt jag orkar. tackar för stödet.

 
At 11:58 fm, Blogger Peter said...

Lycka till Chribbe! P.g.a. diverse skador så blev det ännu ingen maraton för oss (http://www.natkreatur.com/maraton/), men bara vi blir "botade" ska också vi försöka...

 

Skicka en kommentar

<< Home