tisdag, augusti 03, 2004

ch-ch-ch-changes

"For the loser now
Will be later to win

For the times they are a-changin'"

- Bob Dylan

jag har alltid haft en avig årsrytm jämfört med naturen. då träd och grönska förändras till våren har jag för det mesta gjort mina större beslut här i livet på
sommaren eller hösten, som tex att börja sporta.

denna sommar och såhär sensommar (kan man väl kalla det redan) har jag gjort två större beslut.

för det första; jag förlovade mig med johanna. och förlovade mig i ytterst traditionell mening, kyrkan är nämligen redan bokad. ni som funderar om tidpunkt och liknande; ta´t lugnt, jag skickar inbjudan i tid ;D

det andra stora beslutet denna (sen)sommar är att sälja firman jag är delägare i. jag är trött på att jobba för något jag inte ser någon framtid i. det var fint så länge det varade men någonstans måste det märkas när man sitter ibland hela nätterna och knegar. jag är så till vida konservativ att jag tänker mig att gjort jobb belönas. ju mer jobb gjort desto mer bröd på bordet.

jag är inte desto mer osams med mina före detta kolleger än angående hur vi borde göra saker och ting, vilket i sig är en rätt så stor sak i en firma på 3 personer.

de som står mig närmast vet att detta beslut inte är gjort på en natt. jag har nog länge försökt komma loss därifrån men något nu på sommaren fick mig att ta steget ut. jag såg väl alternativen och bestämde mig för att inte vänta längre. 4 år blev det allt som allt, så någon sorts arbetserfarenhet har jag väl nu att komma med.

jag har inget nytt jobb ännu, så ifall just DU känner någon som behöver en grafiker/student-merkonom (marknadsföring), vänligen be dem ta kontakt med mig för ytterligare diskussion. tackar på förhand.