tisdag, juli 27, 2004

veckans vinnare

jag läser en del blåggs, dels för att blåggs är så som internäät var då jag först hittade det. folk har helt sjuka tankar och ideér (bla springa marathon trots att de aldrig sportat...). via blåggar hittar man massa skojiga länkar och grejer man själv aldrig annars skulle se.

många som blåggar skriver om blåggandet precis som om det vore ett självändamål. det är för mig mindre intressant än när folk skriver om saker som rör deras liv. ok, för vissa blir blåggen liv, men då tappar jag nog mitt intresse i den blåggen. som tex mitt inlägg här just nu skulle jag själv knappast vara så intresserad i. jag skriver denna inledning bara lite som bakgrund till mitt blåggande och dels för att jag funderat på det här nu och då, då jag blåggat eller läst blåggs.

jag har en liten sidstatistik-räknare som visar var och hur folk kommer till min sida. ni är inte många som återkommer till denna sida, men det är i och för sig mindre viktigt -- själva resan är målet.

min räknare visar tex någon server eller något mejl jag skickat som länk varifrån du kom hit. mest spännande tycker jag dock är folk som googlar stuff och den vägen hittar mig. tex vid eu-valet var denna blågg överom viivi avellans officiella sajt på google. nu, riktigt för någon dag sedan googlade någon "junt frisyr" och tamme-tusan om inte min blågg är först. så skall det vara.

JUNT FRISYR!