fredag, juli 23, 2004

Hyperbole

[hyperbole]

U2´s nys skiva eller eg kommande skiva "Vertigo" är stulen.

nu tänker U2 fixa det så, att ifall den kommer ut på nätet
(vilket den tydligen redan är) så säljer de själva hela eländet till iTunes.

kalla mig fjantig, cynisk, paranoid och konspirationsteoretiker, men...

det hela är ett promotrick. detta händer alla fakn artister därute. hela tiden.

"ack och ve! vårt material är stulet! vem vem kan det vara?"

nu då bono och edge klagar högljutt att 2 års arbete går i spillo och de har fått franska polisen att söka skivan så väcker det nog mitt intresse. jag visste knappt att de skulle släppa en ny skiva. ja, om sanningen skall fram så brydde jag mig nästan blanka f*n i det.

nu ligger alla nördar med p2p-softa och söker efter U2 och Vertigo. de hittar äldre material helt säkert och som en artikel säger hittar man hela skivan redan.

jag minns att då radiohead kom med deras senaste hände samma sak. det intresserade mig så jag laddade den skivan från någon rysk site. de påstod att det materialet inte var helt färdigt mixat, precis som U2 nu. ok tänkte jag, jag köper skivan. och f*n och hans mormor att där skulle vara någon sexuell skillnad. på en mp3 med ljudkvalitet som en gammal grammafon på 72 varv märker man inte ifall tom yorkes eller bonos röst är lite annorlunda mixad. försök inte ens. men bra trick. dessutom köpte jag skivan för jag kan inte spela mp3:or på min stereo, som trots allt är huvudljudkällan för musik i mitt hushåll.

// och helt off-topic; blogger, som alltså sköter om denna blåggeti-blågg har ändrat på sin layout och hur allt postande fungerar. det betyder att mindre html-css-tekniskt lagda personer som jag blir fundersamma hur allting ser ut. jag tror att inget ändrats sen jag "re-designade" blåggen eller sen jag började fundera på layouten. men nu funderar jag hur i hela världen skall jag fixa det nya utseendet jag lovade tidigare i sommar? kanske jag bara bör hålla mig till de färdiga templatsen och lite tweaka färger...