onsdag, april 14, 2004

springa arg

igår, stressad pga jobbet, cyklade jag hemåt. uppe vid helsingegatan kilade jag precis framför 8:ans spårvagn. ursinnig som jag var bestämde jag för att inte låta den köra förbi mig. sagt och gjort. trampade på som lance armstrong i franska alperna, finsk eurosport-röst ringande i öronen; "...ja Aarnio nousee tangolle ja lähtee irtiottoon, onnistuukohan tällä kertaa?".

8:an blev efter, på Hesarin, vid Operan såg jag den inte längre och på Runebergsgatan var jag redan säker på vinsten i min tävling.

Väl hemma, upphetsad över cykelturen och ännu lätt aggressiv pga jobb, klädde jag på mig min löp-uniform och stack ut. Sprang ner till Hietsu, över till Gräsviken, runt Kabelfabriken och över mot Västra Hamnen, ett varv runt där, tillbaka via Gräsviken och under Västerleden mot Hietsu igen. Förbi mitt hem ända till Sibeliusmonumentet och tillbaka hemåt med Mechelingatan. Sprang igen förbi mitt hem, till Mechelingatans ända och sakta nedvarvning på Väinämöinengatan. Totalt var jag ute och sprang i ca 80 minuter, med en medelpuls på 175 -- 183.

Det bästa var ju att ilskan försvann och jag de facto kunde se fram emot att gå på jobb igen idag. Nu sitter jag här, har fått en hel del gjort. Således rekommenderar jag att springa bort sina aggressioner, hårt, långt och länge.