fredag, februari 27, 2004

den senaste veckan

kollade min blog här och märkte att jag inte postat något den senaste veckan.

mitt program;
veckoslutet;
lördag i borgå, först dinner med mor & far, på kvällen bastufest hos antti, till vår vän fredis ära (30-årsdag). rullade i snön.
på natten hem med buss. i bussen somnade jag förstås. väl framme i helsingfors kommer chauffören och skakar om mig; "nyt perkele ulos täältä". vettskrämd och yrvaken gick jag ut. efter några steg tänkte jag ringa en viss dam från kottby och märker att min telefon inte är i den ficka den brukar vara i... alltså på bussen. svänger om mig och ser bussen kurva iväg.

hemma ringer min hemtelefon (en anslutning som brister sista februari) - johanna, lite orolig över mina where-abouts. hon kommer till mig, säger att hon pratat med en kille som hittat telefonen min i bussen.

jag ringer killen ännu på natten, till min telefon alltså och han säger att han för den till borgå polisstation på söndag. ok, tänker jag och stänger alltså inte min anslutning.

på söndag ringer jag till borgå polisstation och vad berättas? jo, killen som hittade min telefon är en snut! ringer antti och ber honom hämta den till helsingfors på måndag morgon.

söndag eftermiddag går jag och kolla hifk vinna över tps.

måndag - jobb som vanligt
tisdag - mer jobb än vanligt, sitter på kontoret till klockan 06:00 på onsdag-morgon. därefter hem och duscha, sova några timmar och sen tillbaka.
onsdag - träffa kunderna jag jobbade för hela natten.
torsdag - jobb som vanligt, kväll på film och kolla "lost in translation" (bra film)
fredag - har jobbat och skall flytta antti ikväll.

så får man också en vecka att gå åt.