tisdag, februari 10, 2004

träning -10 grader

på vintern är det kallt i finland. end of discussion. mao lite krångligt att vara ute och springa. så jag var igår hurtig och gick till mäkelänrinnes sportcenter (med simhall gym & stuff) och kollade deras gym.

den är rätt så liten, men enligt något rykte jag hört, nyrenoverad. så riktigt städig med nya glänsande maskiner. skojigt var bland annat en sådän spring-inne-maskin (threadmill?) för den reagerade på min pulsmätare och visade således min puls i en liten display rakt framför näsan på mig. jag behövde alltså inte vända på handleden för att se på min klocka...

pulsmätaren visade dock att så gott som hela träningen igenom var pulsen lååååg. nå kanske man fick lite muskelträning?

det måste ju nog sägas om gym, att jäkla tråkigt är det. dålig musik (radio nova?) och samma 4 väggar att stirra på. jag orkade i lite på en timme.