tisdag, juni 22, 2004

meetin bowie

en juni-tisdag som känns som måndag eftersom jag var ledig igår började som en vanlig arbetsdag.

lite kaffe, kolla mejl, ett eller två inlägg på blåggen här. lite jobba.

få jobb rätt så färdigt och iväg på kundträff. kundens kontor är invid södra esplanden. åkte dit till klockan 1300 som bestämt. satt och babblade väder och vind till ca halv två då jag stack därifrån.

beslöt mig att gå en bit längs esplanaden och sen förbi hotell kämp till alexandersgatan för att fånga en spårvagn vidare till nästa kund som jag skulle träffa klockan 1400.

ytterom hotellet, på glogatan stod ett tiotal typer och stirrade mot ingången till kämp. en hade en bild på david bowie i handen. jag svängde instinktivt min blick i samma riktning som deras -- känndes lite som när man som barn pekade upp mot ett tak i ett gathörn och sedan skrattade när folk började titta ditåt.

såg att invid kämps ingång stod en massiv svart bil, med bakdörren uppe.

1 + 1 = david bowie har sovit här efter provinssi och är precis just nu på väg vidare!

stannade till för att kolla läget och visst var det så -- efter ca 3 minuter kommer herr Bowie ut från Kämp. Jag och de 10 andra fansen går bestämt fram till honom och ber om autograf.

jag bytte några ord med herr Bowie, diskussionen gick ungefär såhär;

[jag] very nice concert you played yesterday in seinäjoki, provinssi *

[bowie] oh, thank you. I enjoyed it very much ¤

[jag] thank you **

så gick det till när jag hade en "liten chit-chat" med david bowie.

* bowie spelade i provinssi på söndag, inte "yesterday" utan tex "sunday" el "the day before yesterday"
¤ bowie skrev sin autograf i MITT HÄFTE medan han svarade på min kommentar
** som tack för autografen

1 Comments:

At 2:04 em, Anonymous Anonym said...

Hej, jag söker en autograf av David Bowie. Du skulle inte vara intresserad av att sälja din? Caroline.lgh@gmail.com

 

Skicka en kommentar

<< Home