måndag, februari 02, 2004

Efterfest...

femton personer, fem liter konstig bål, passligt med brännvin och en hel hög med öl och plötsligt känns tjugotre kvadrat trångt. men när bålen minskat till ca 3 liter, det starka vinet korkats och en plastpåse med tomflaskor blivit fylld börjar min lilla lya kännas som en femrummare. med kök, bibliotek och allt.

tackar alla som var på plats, fysiskt eller psykiskt.

på söndag var det lätt att städa, främst öppna fönstret och vädra, vädra, vädra. stanken i mitt hem var otrolig, men man vänjer sig med det mesta. lite dammsuga och golvet glänste igen som förut. tyvärr bara att det där ena rödvinsglaset föll på en låda som innehåller lakan -- trevliga nya färger för sängen däremot :)

igår var jag alltför trött för att röra på mig någonstans, så jag låg hela dagen och hela natten på soffan. såg nämligen ännu inatt på super bowl, ett nästan fem timmars spektakel från houston, texas. matchen var rätt så spännande trots att det hade spåtts att bli en tråkig match. va roligt, ha-haa. ändå är jag trött idag, sov endast två och en halv timme efter matchen innan jag steg upp och traskade till jobb.